Trollmor

Direktlänk till inlägg 2 september 2015

Gammal vänskap rostar aldrig!

Av Sofie B - 2 september 2015 02:37

Sen i fredags har vi haft en ovanligt gnällig bebis här hemma. I vanliga fall gör han bara ljud ifrån sig när han är hungrig eller om blöjan måste bytas. Men nu va det andra vissor... han har gnällt konstant o va bara nöjd om han fick sitta klistrad mot sitt mammas bröst. För stod verkligen inte vad felet var eftersom han varit en så lugnt bebis i vanliga fall. Men i går slog det mig...
Jag har ju inte ammat han ordentligt dom senaste dagarna o hade två dagar uppehåll i onsdags till fredag för att jag una mig en öl till matten. Eftersom han för det mesta äter ersättning o bara får bröstet några gånger om dagen tänkte jag att det kan ju inte skada? Dumma dumma mamma... Igår börja jag amma han ordentligt igen och *poof* min glada nöjda son är tillbaka! Vem trodde att det skulle ha en sån stor betydelse när man inte hel ammar liksom? Men så klart min pojk vill ha sin mammas närhet o bara ett tröstade bröst då och då. Så i dag kunde han äntligen sova i babynestet igen o va inte tvungen o han mamma där. Eller ja... katten va ju tvungen o va med men det gjorde ju inte han något son är så förtjust i lilla E.

Idag har jag o lilla E ochså varit på äventyr! En gammal efter längtad kompis från högstadiet har flyttat till byn! Tror ni jag är överlycklig eller?! Jag har ju tyvärr inte många vänner här eftersom jag är ganska ny i byn o det är ju inte så lätt att skaffa nya vänner då. Så det blev en hel dag med Madde o hennes son på 1år. Vi hade sjukt mycket att prata om eftersom vi inte har sets på 5års tid och vips så har båda helt plötsligt barn ochså! Äntligen en riktigt vän i närheten. Har känt på sistone att alla andra börjar ta avstånd från en bara för man skaffat barn? Folk flyr som om man hade pesten... Men man duger väl inte nu när man är tråkigt o är mamma...
Jaja äkta vänner stannar!
Nu sover lilla E o jag ska väl ochså ta chansen att sova lite tills han vaknar o ska ha mat

Puss Hej!

 
 
mammamuxpux

mammamuxpux

2 september 2015 19:39

jag känner igen mig ,jag var borta ungefär 2 timmar och min mamms tog hand om min son (som är nu 7 veckor och 3 dagar gammal)
Fick höra att han hade sakna mig och bröstet,även om han själv valde att ha flaskan och mjölersättningen i stället till slut.
(jag har ep och tar starka medeciner och ville inte amma honom för länge så blev ersättning också men till slut så ville han ha nappflaskan.)
Själv klart så ska du unnan dig något när verkligen vill det när ersättningsmjölk finns så.
Själv unnande jag mig en drink för ett par veckor sen som nu är den andra sen förlossning efter kontroller mm.

http://mammamuxpux.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie B - 2 december 2015 01:20

Nu har jag ny blogg!   http://nouw.com/soffiepropp   3774506484 ...

Av Sofie B - 4 september 2015 02:10


Oj vilken dag... Fylld med glädje, sorg, stress, rädsla och längtan. Vad vore jag utan min underbara man? Han får mig att mogna mer och mer för varje dag och gör mig till en bättre människa. Igår natt när lilla E hade somnat blev det väldigt djupa sa...

Av Sofie B - 29 augusti 2015 17:34


Det blir mycket svårare att inreda ett hus när man är två individer med olika smak... Jag älskar när det är nytt o frächt medans manen tycker att det går lika bra att ha kvar det gamla vardagsrummsbordet som han ärvt av sin morfar... Förstår ni vad j...

Av Sofie B - 27 augusti 2015 20:55


Idag kom alla paketen hem! Två från Jollyroom med babygym, Babysitter och badbalja. Sen Dr brown flaskor från bamba. Bästa flaskorna som finns! Dom är antikolik flaskor och lilla E har inte haft problem med magen en ända gång. Använder inga andra...

Av Sofie B - 27 augusti 2015 20:48


Oj oj oj... då va jag tillbaka! Så himla blogg sugen igen så då ger vi det ett försök till. Måste bara damma av bloggen lite ser ja... Detta är ganska sjukt för den tjejen som skrev för ett år sen är en helt annan idag och då menar jag verkligen en h...

Presentation


Blöjor på golvet, kladdhandukar i soffan, alltid håret i uppsat i en slarvig knut och vardagens utmaning är att hitta den lilla nappen som alltid försvinner eller hoppas på att det inte blir kiss fontän när man ska bytta blöja. Ja ungefär så ser en ny bli

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards