Trollmor

Direktlänk till inlägg 4 september 2015

Vad vore jag utan dig

Av Sofie B - 4 september 2015 02:10

Oj vilken dag... Fylld med glädje, sorg, stress, rädsla och längtan. Vad vore jag utan min underbara man? Han får mig att mogna mer och mer för varje dag och gör mig till en bättre människa. Igår natt när lilla E hade somnat blev det väldigt djupa samtalsämne. Jag har känt mig väldigt övergiven av min släkt den senaste tiden. Jag trodde väl att personer skulle ändra sig när lilla E kom men allt har bara fortsatt i samma spår som vanligt och som det alltid gjort. Vilket för mig både ledsen o arg. Men det är väl jag som har för höga förväntningar på folk... Efter mycket diskussion mellan mig och gubben inser jag att det kanske inte o ta för givet att ens släkt inte är så varm som man kan tro. Oavsett vad ens familj gör så är vi ju ändå familj. Blod är ju tjockare än vatten som sagt. Jag har ju länge inte haft sån bra relation med min far och varit väldigt klar med att jag inte vill ha något med han att göra. Men när man ser på situationen så har ju alla sina brister. Min mamma har ju inte häller varit en ängel jämt men jag älskar ju henne ändå. Hon är ju ändå min mor, så varför ska jag behandla min far på detta sättet? Svaret är väl omognad. Jag va omogen då o om jag hamnade i en konflikt med min far så kunde jag inte förlåta han. Men om jag hamnade i konflikt med min mor så va man tvungen att förlåta eftersom vi bor under samma tak. Det var lättare att släppa det som hänt o gå vidare. Medans min far blev lidande för att vi har sånt avstånd mellan varandra o jag fokusera bara på det dåliga utan att förlåta. Nu blev det kanske flummig? Men ni kanske förstår ungefär hur jag menar? Familj är ju ändå familj så varför bråka när vi mår bättre när vi är sams. Kvällen slutade med att jag skickade ett meddelande till min pappa (som jag inte prata med sen 2011!) Självklart så svara han tillbaka och plötsligt känns som man blivit hel igen! Vi har skrivit från o till hela dagen o jag har frågat mig själv varför jag inte har gjort detta innan. Kanske för det är nu jag har mognat o för att min älskade pojkvän öppnade ögonen åt mig. Dags att sluta vara tonårs vrång och börja vara vuxen och förlåtande!

Annars har dagen varit bra! Farmor och farfar till lilla E kom på besök o bråka om vem som skulle hålla lilla E längst haha! O jag hämta ut dom nya sängkläderna från Jotex. Vårt sovrum har blivit lite bortglömt efter vi bara sover där, inget som gästerna ser. Men nu när jag fixat till det undrar jag verkligen varför jag inte gjort det tidigare!

Lite detaljer kvar men jag är redan mycket nöjd! Sen har det varit lite förberedelser inför dopet som ska vara i November. Vi insåg att om alla som vi bjuder skulle komma så skulle det bli över 100pers! Men vi vet att många kommer tacka nej för att dom bor för långt bort. Men det känns ju taskig att ta för givet o inte bjuda dom.

Ne dags för sängen! Upp tidigt imorgon och åka på BBC o se hur mycket vår lilla knodd har växt!

Puss o Hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie B - 2 december 2015 01:20

Nu har jag ny blogg!   http://nouw.com/soffiepropp   3774506484 ...

Av Sofie B - 2 september 2015 02:37


Sen i fredags har vi haft en ovanligt gnällig bebis här hemma. I vanliga fall gör han bara ljud ifrån sig när han är hungrig eller om blöjan måste bytas. Men nu va det andra vissor... han har gnällt konstant o va bara nöjd om han fick sitta klistrad ...

Av Sofie B - 29 augusti 2015 17:34


Det blir mycket svårare att inreda ett hus när man är två individer med olika smak... Jag älskar när det är nytt o frächt medans manen tycker att det går lika bra att ha kvar det gamla vardagsrummsbordet som han ärvt av sin morfar... Förstår ni vad j...

Av Sofie B - 27 augusti 2015 20:55


Idag kom alla paketen hem! Två från Jollyroom med babygym, Babysitter och badbalja. Sen Dr brown flaskor från bamba. Bästa flaskorna som finns! Dom är antikolik flaskor och lilla E har inte haft problem med magen en ända gång. Använder inga andra...

Av Sofie B - 27 augusti 2015 20:48


Oj oj oj... då va jag tillbaka! Så himla blogg sugen igen så då ger vi det ett försök till. Måste bara damma av bloggen lite ser ja... Detta är ganska sjukt för den tjejen som skrev för ett år sen är en helt annan idag och då menar jag verkligen en h...

Presentation


Blöjor på golvet, kladdhandukar i soffan, alltid håret i uppsat i en slarvig knut och vardagens utmaning är att hitta den lilla nappen som alltid försvinner eller hoppas på att det inte blir kiss fontän när man ska bytta blöja. Ja ungefär så ser en ny bli

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards